سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 >

85/12/6
8:35 ع

به نام خدا و با سلام.

چند روز قبل رفتم خون بدم. با تعجب دیدم چند نفر تو صف ایستادن تا خون بدن. باورم نمی شد اینجا هم صفی باشه. فرمش رو بهم داد تا مطالعه کنم و منتظر بمونم تا نوبتم بشه.

راستی انگیزه افرادی که اومده بودند خون بدن چی بود؟ این سوال ذهنم رو مشغول کرده بود، به همین خاطر با فردی که کنارم بود گرم گرفتم و ازش همین سوال رو پرسیدم.
اون هم گفت: واسه سلامتی آدم خوبه!. تازه گروه خون هم مشخص می شه و ...

البته اگه آدم واسه سلامتی خودش کاری انجام بده خوبه. اما ....

یه استاد اخلاق می گفت: فهمیدن این که سفارشات اسلام برای چیه خوبه اما یه خطری داره. اون هم از بین رفتن اخلاص در کارهاست. مثلا من یه بار کارهای خوبی که انجام می دم ، به خاطر این هستش که خدا فرمان داده. من هم خدا رو دوست دارم،‏ پس اون کارها رو انجام می دم فقط به خاطر خدا. حالا اگه رفتم سوال کردم ، فلسفه احکام رو فهمیدم. دلیل این که خدا به من اینجور فرمانها رو داده درک کردم بعدش یه ذره انجام اون کارها به خاطر فوائدش شد ، آیا باز هم مثل قبل که نمی دونستم و فقط به خاطر خدا انجام می دادم ،‏ اجر و قرب داره؟؟

خوب پس دیگه فهمیدن اسرار فرامین الهی ممنوع!. نه من این رو نمی گم. اما مهم اینه که اگه دلیل احکام رو هم فهمیدیم باز هم فقط به خاطر خدا انجامشون بدیم. نه به خاطر فوائدش. این دیگه معرکه می شه.


85/11/24
11:46 ع

ج: امنیت اخلاقی از نگاه نبوی

دین مترقی اسلام ـ که خواهان تعالی انسان است ـ تفریط و افراط در امور جنسی را جایز نمی‌داند و با تکیه بر سه اصل اساسی توحید، نبوت و معاد، برای احتیاجات ثابت بشری، قوانین ثابت وضع کرده و ارزش‌های فطری و مطلق و فرا زمانی، فرا مکانی و فرا ملّی را در اختیار جوامع انسانی قرار داد.

آیات 100 مائده، 157 اعراف ، 103 یوسف و ... نشان روشنی بر مطلق بودن و همیشگی بودن ارزش‌های اخلاقی از نظر اسلام دارد.

محدودسازی روابط زنان و مردان، از بین بردن عوامل تشویش خاطر مردم، تأکید بر پوشش و ترویج فرهنگ حیا و شرم، دیدگاه پیامبر مکرم اسلام و عموم پیامبران است که نقش مهمّی در سالم‌سازی و امنیت اخلاقی جامعه دارد.
ادامه مطلب...

85/11/18
6:2 ع

مکاتب الهی و غیر الهی هر کدام برای تضمین امنیت اخلاقی، برنامه‌هایی را ارائه کرده‌اند که در یک نگاه کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

الف: نفی هر گونه میل جنسی

آمار بالای فساد و افسارگسیختگی جنسی، عده‌ای از متفکران غربی را بر این داشت تا هر گونه امیال جنسی را نفی کنند.

موریس مترلینگ می‌گوید:

ما انسان ها هم باید (مثل زنبور عسل که در فصل خاصی آمیزش دارد و در سائر اوقات کار می‌کند) برای رهایی از بحران جنسی که فعلاً در غرب گرفتار آن شده‌ایم، ریشه عشق را در خود خشک کنیم و امیال تناسلی را از بین ببریم. کار ما فعلاً به جایی رسیده که جز این، راهی پیش روی ما نیست.ادامه مطلب...

85/10/29
10:30 ع

ارزش سالانه فروش محصولات پورنوگرافی در آمریکا بالغ بر ده میلیارد دلار است. این مبلغ چندین برابر هزینه ای است که آمریکایی ها صرف فعالیت های ورزشی می کنند.

سالانه 800 میلیون نسخه از آثار پورنوگرافی و همین مقدار نیز از مراکز امانی به امانت برده می شود.

بیش از 180 میلیون لینک اینترنتی در زمینه پورنوگرافی وجود دارد. امروزه تولید و توزیع این گونه محصولات به شکل یک صنعت درآمده و 900 شرکت فعالی در این زمینه وجود دارد. تعداد 200 شرکت در شهر لاس وگاس آمریکا فعالیت می کنند.

شبکه سی بی اس آمریکا ضمن بیان مطالب فوق در یک برنامه شصت دقیقه ای اذعان کرد که تنها یکی از شرکت ها تا کنون بالغ بر 500 میلیون دلار درآمد داشته است.

ادامه مطلب...

85/8/15
1:6 ص

به نام خدا و با سلام

تا همین چند سال قبل ارتباط شیعیان با اهل سنت ، خیلی زیاد بود. با هم ازدواج می کردند . روابطشون خیلی زیاد بود. اما چند سالی هست که وضعیت یه کم تغییر کرده. در منطقه سیستان و بلوچستان ؛ کنگان و جنوب کشور؛ شمال کشور و غرب (کردستان) حرکتی شروع شده به نام خروج.

تعدادی از جوانان هر منطقه در قالب یک طرح سه ماهه به سراوان رفته و گاهی به پاکستان. در طول مدت مذکور به تحصیل اشتغال پیدا میکنند. در منطقه سیستان ، اهل سنت به این افراد ملا می گفتند. اگر این دوره به شش ماه می رسید عنوان امیر را استعمال میکردند.

پس از به اجرا درآمدن این طرح،‏ دوری کردن اهل سنت از شیعیان رنگ بیشتری به خود گرفت.

ناگفته نماند که حضور غیر قانونی افغانی ها در آن منطقه در این دوری تاثیر ویژه ای داشت.

تلاش ما در منطقه بر محور نزدیک کردن اهل سنت و شیعیان و تاکید بر مشترکات 80 درصدی شیعیان با اهل سنت بود. 


85/8/11
11:29 ع

به نام خدا و با سلام

خاطرات تبلیغ در زابل (1)

ساعت 9بود که از قم راه افتادیم. خودمون رو برای 25 ساعت مسافرت آماده کردیم. زابل که رسیدیم طلبه ها به مناطق مختلف اعزام شدند. خستگی و کوفتگی راه بیداد می کرد. من و دو نفر از دوستان به «دوست محمد» رفتیم.

«دوست محمد» شهر مرزی ایران و افغانستان هستش . 60 درصد اهل سنت . 40 درصد شیعه. دو نفر از دوستان که با من بودند به شهر رفتند برای اینکه در مدارس فعالیت کنند. و من در روستایی نزدیک شهر به نام «خمّر» مستقر شدم. مدرسه راهنمایی داشت و حدود 100 خانوار شیعه.

اهل سنتی که در آنجا بودند اکثرا از افغانستان بوده و شناسنامه نداشتند. تعدادی هم به اصطلاح زرنگی کرده بودند و شناسنامه جعلی درست کرده بودند.

بعضی ایرانی ها هم که وفات میکردند، ورثه شناسنامه اش رو می فروختند و بیچاره رو بدون ثبت دفن می کردند. بدین ترتیب عده ای از برادران اهل سنت افغانی ایرانی می شدند؟!‏

 


85/7/29
3:0 ع

 امام سجاد(ع) ماه مبارک رمضان را عید اولیاء الله مى‏داند. در صحیفه سجادیه دعایى است ‏به نام دعاى وداع ماه مبارک رمضان که امام علیه السلام ابتدا نعمتهای الهی  را می شمارد سپس این ماه مبارک را به عنوان بهترین بخشش خداوند و ماه منفعت و ماه حسابرسى یاد می کند و با او همچون یاری عزیز سخن دل می گوید و می فرماید:
ما خیلى دوست داشته و داریم، اما هیچ دوستى به عظمت این ماه نبود. یک ماهى که نه هیچ روزى مثل روزهاى او بود و نه هیچ شبى مثل شب‏هاى او.

«ثم قد فارقنا عند تمام وقته و انقطاع مدته و وفاء عدده و نحن مودعوه‏» این ماه بعد از آنکه پایانش فرا رسید، از ما مفارقت و هجرت کرد و ما را تنها گذاشت و ما الان این ماه را وداع مى‏کنیم.

«وداع من عز فراقه علینا و غمنا»،
چه وداعى؟ وداع تشریفاتى؟ نه، وداع با یک دوست عزیزى که مفارقتش براى ما توانفرساست. آنکه اهل معنا بود خیرش در این ماه بیشتر شد; آنکه گرفتار گناه بود گناهش در این ماه کمتر شد. فرمود: ما کسى را وداع مى‏کنیم که رفتنش براى ما عظیم و سخت است و ما را غمگین کرد; این ماهى بود که شب و روزش رحمت‏بود.

پروردگارا، هجران ماه مبارک را که مصیبت ماست جبران فرما و براى ما در روز عید فطر برکت مقرر نما...

گرفته شده از صحیفه سجّادیّه : دعای 45

ای ماه عزیز چه صفائی داشتیم در لحظه های خوشت چه خوش غرق رحمت بیکرانت شدیم و چه زود ما را ترک می کنی

خدایا همانگونه که در این ماه ما را غرق رحمتت نمودی در ماههای دیگر نیز رحمتت را از ما دریغ مدار.
آمین یا رب العالمین
 


85/7/28
11:24 ع

در انتظار منجی جهان از دست همه مستکبران
روز قدس را گرامی می داریم.



همین است ابتدای سبز اوقاتی که می‌گویند        
و سرشار گل است آن ارتفاعاتی که می‌گویند

اشارات زلالی از طلوع تازه‌ی نرگس           پیاپی می‌وزد از سمت میقاتی که می‌گویند

زمین در جست ‌وجو، هر چند بی‌تابانه می‌چرخد           ولی پیداست دیگر آن علاماتی که می‌گویند

جهان این بار دیگر ایستاده با تمام خویش           کنار خیمه‌ی سبز ملاقاتی که می‌گویند

کنار جمعه‌ی موعود، گل‌های ظهور او           یکایک می‌دمد طبق روایاتی که می‌گویند

کنون از انتهای دشت‌های شرق می‌آید           صدای آخرین بند مناجاتی که می‌گویند

و خاک، این خاک تیره آسمانی می‌شود کم‌کم          در استقبال آن عاشق‌ترین ذاتی که می‌گویند

و فردا بی‌گمان این سمت عالم روی خواهد داد           سرانجام عجیب اتفاقاتی که می‌گویند.

زکریا اخلاقی


85/7/22
12:22 ص

قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلّم):

إنَّما سُمّی رمضانُ رمضان، لأنَّهُ تُرمضُ فیه الذُّنوب أی تُحرقُ
******************************
 پیامبر گرامی اسلام فرمودند:

همانا ماه رمضان رمضان نامیده شد، زیرا که این ماه گناهان را می سوزاند. (می آمرزد)!

(مستدرک الوسائل - ج 7 - ص 484)

از نظرات دوستان خیلی متشکرم، اینجا قسمتی از خطبه شعبانیه را آوردم انشاءالله خداوند متعال به همه ما توفیق عمل عنایت بفرماید.

 

 قسمتی از خطبه شعبانیه

85/7/18
10:17 ع

بسم الله الرحمن الرحیم

انا انزلناه فى لیله القدر وما ادراک ما لیله القدر لیله القدر خیر من الف شهر تنزل الملا ئکه والروح فیها باذن ربهم من کل امر سلا م هى حتى مطلع الفجر.

اى عفو تو شامل گناهان       کوى تو پناه بى پناهان        بر خسته دلان شفاى دردى           محروم نکرده دردمندى
باز است درت بر آزمندان        اى عشق دل نیازمندان       جز تو که نظر به حال ما کرد          یا گوش بر این مقال ما کرد
بخشنده هر گناهى اى دوست
بر گم شدگان پناهى اى دوست

ما, آن (قرآن) را در ((شب قدر))نازل کردیم و تو, چه مى دانى ((شب قدر))چیست؟ شب قدر, از هزارماه بهتر است, فرشتگان و ((روح)) در آن شب به اذن پروردگار خود, براى تقدیر هر کارى نازل مى شوند, آن شب انباشته از سلامت و برکت و رحمت, تا طلوع صبح است.

در این شبهای قدر از همه التماس دعا داریم


مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی احمدی[122]
 

به نام خدا. طلبه ام. چندین ساله که کارهای پژوهشی انجام می دم. دو کتاب درباره شیخ محمد عبده و شیخ محمدجواد مغنیه و کتاب مأخذشناسی پیشگیری از جرم، چهل حدیث گلهای آفرینش و حدود 30 مقاله نتیجه فعالیتهای پژوهشی ام می باشد.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ