سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

85/12/6
8:35 ع

به نام خدا و با سلام.

چند روز قبل رفتم خون بدم. با تعجب دیدم چند نفر تو صف ایستادن تا خون بدن. باورم نمی شد اینجا هم صفی باشه. فرمش رو بهم داد تا مطالعه کنم و منتظر بمونم تا نوبتم بشه.

راستی انگیزه افرادی که اومده بودند خون بدن چی بود؟ این سوال ذهنم رو مشغول کرده بود، به همین خاطر با فردی که کنارم بود گرم گرفتم و ازش همین سوال رو پرسیدم.
اون هم گفت: واسه سلامتی آدم خوبه!. تازه گروه خون هم مشخص می شه و ...

البته اگه آدم واسه سلامتی خودش کاری انجام بده خوبه. اما ....

یه استاد اخلاق می گفت: فهمیدن این که سفارشات اسلام برای چیه خوبه اما یه خطری داره. اون هم از بین رفتن اخلاص در کارهاست. مثلا من یه بار کارهای خوبی که انجام می دم ، به خاطر این هستش که خدا فرمان داده. من هم خدا رو دوست دارم،‏ پس اون کارها رو انجام می دم فقط به خاطر خدا. حالا اگه رفتم سوال کردم ، فلسفه احکام رو فهمیدم. دلیل این که خدا به من اینجور فرمانها رو داده درک کردم بعدش یه ذره انجام اون کارها به خاطر فوائدش شد ، آیا باز هم مثل قبل که نمی دونستم و فقط به خاطر خدا انجام می دادم ،‏ اجر و قرب داره؟؟

خوب پس دیگه فهمیدن اسرار فرامین الهی ممنوع!. نه من این رو نمی گم. اما مهم اینه که اگه دلیل احکام رو هم فهمیدیم باز هم فقط به خاطر خدا انجامشون بدیم. نه به خاطر فوائدش. این دیگه معرکه می شه.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی احمدی[122]
 

به نام خدا. طلبه ام. چندین ساله که کارهای پژوهشی انجام می دم. دو کتاب درباره شیخ محمد عبده و شیخ محمدجواد مغنیه و کتاب مأخذشناسی پیشگیری از جرم، چهل حدیث گلهای آفرینش و حدود 30 مقاله نتیجه فعالیتهای پژوهشی ام می باشد.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ