سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

87/3/5
9:45 ع

به نام خدا و با سلام به همه دوستان.
با عرض معذرت از اینکه دیر به روز شد.
آدم هر چی تاریخ رو نگاه می کنه چیزهای عجیب تر و گاها تازه تر می بینه.
یکی از کارهایی که امام علی(ع) در دوران خلفا انجام می داده، کشاورزی بوده است. یکی از مناطقی که امام در آنجا فعالیت کشاورزی داشت یَنبُع بود که در 165 کیلومتری مدینه قرار داره. امام بین مدینه و ینبع در رفت و آمد بود و گاهی مدت زیادی را در آنجا به سر می برد. و همین مساله نشانگر غربت امام علی(ع) است.
نکته بعدی اینکه امام گاهی توسط خلیفه سوم تبعید می شد که به یبنع می رفت.

 وفاء الوفاء باخبار دار المصطفی، السمهودی، ج 2، ص 1334.
موسوعه الامام علی بن ابی طالب فی الکتاب و السنه و التاریخ، محمدی ری شهری، ج 3، ص 263.


  

87/1/22
10:41 ص

اگر چه از نظر حس شاعرانه اصلا اشکالی نداره که به حضرت زهرا(که جانم فدایش باد) گل یاس اطلاق بشه. اما برخی فکر می کنن این مطلب مستند روایی هم داره. به روایت زیر دقت کنید:‏
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص رَائِحَةُ الْأَنْبِیَاءِ رَائِحَةُ السَّفَرْجَلِ وَ رَائِحَةُ الْحُورِ الْعِینِ رَائِحَةُ الْآسِ وَ رَائِحَةُ الْمَلَائِکَةِ رَائِحَةُ الْوَردِ وَ رَائِحَةُ ابْنَتِی فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ رَائِحَةُ السَّفَرْجَلِ وَ الْآسِ وَ الْوَرْدِ .....(1)
بوی معنوی پیامبران، بوی «به» است و بوی حورالعین بوی آس و بوی ملائکه بوی گل سرخ و بوی دخترم فاطمه زهرا بوی به و آس و گل سرخ است...
«آس» نام عربی درخت «مُورد» است که درختی شبیه انار می‌باشد و برگ‌های آن بوی خوشی می‌دهد و گل سفید رنگ و خوشبویی نیز دارد.(2)

پاورقی:
1. مستدرک الوسائل، ج 16، ص 399
2. طب اسلامی، مصطفی نورانی، ج2، ص 36.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی احمدی[122]
 

به نام خدا. طلبه ام. چندین ساله که کارهای پژوهشی انجام می دم. دو کتاب درباره شیخ محمد عبده و شیخ محمدجواد مغنیه و کتاب مأخذشناسی پیشگیری از جرم، چهل حدیث گلهای آفرینش و حدود 30 مقاله نتیجه فعالیتهای پژوهشی ام می باشد.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ