سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

85/10/4
8:1 ع

منصور عباسی مشغول سخن گفتن بر روی منبر بود که مگسی روی بینی او نشست!

منصور مگس را از خود دور کرد . اما لحظه ای بعد، مگس بر چشم او نشست. او مگس را دوباره از خویش دور کرد. ولی مگس روی چشم دیگر او نشست. منصور با ناراحتی سیلی محکمی به صورت خود نواخت و مگس پرید و به جای دیگری رفت.

منصور وقتی از منبر پایین آمد با ناراحتی از عمرو بن عبید پرسید: خداوند چرا مگس را خلق کرد؟؟

عمرو گفت : برای آنکه ظالمان و گردن کشان را خوار و بی مقدار سازد! منصور گفت: از کجا می گویی؟

عمرو در پاسخ گفت: خداوند در قرآن می فرماید: ... و ان یسلبهم الذباب شیئا لا ستنقذونه منه ... (حج / 73) و هر گاه مگسی چیزی را از آنها برباید، نمی توانند آن را از او باز پس گیرند!


85/5/31
11:33 ع

به نام خدا و با سلام

موسولینی، دیکتاتور ایتالیا، گفته بود: یک سال شیر باشم بهتر از این است که صد سال مثل گوسفند زندگی کنم. وی این سخن را به یکی از نزدیکانش گفته بود و هرگز مایل نبود رازش فاش شود؛ چون معتقد بود که اگر مردم بفهمند سعی میکنند مثل او شیر باشند و دیگر گوسفندی به عنوان طعمه برایش نخواهد ماند.

________________________________________________________________

وزیران ناکام!

چند نفر از پادشاهان،‏ توسط وزیران و شخصیت های نزدیک خود به مقام سلطنت رسیدند. ولی بعد از مدتی که قدرت مطلق را در اختیار گرفتند همه آنها را مورد غضب قرار داده و از سر راه برداشتند. فتحعلی شاه قاجار، حاج ابرایهم کلانتر را کشت؛ محمدشاه ، قائم مقام فراهانی را به قتل رساند؛ ناصرالدین شاه هم امیر کبیر را شهید کرد همچنان که انوشیروان، خواجه نظام الملک و منصور دوانیقی ،‏ابو مسلم خراسانی را به قتل رساندند.

در پناه حق باشید.


85/4/29
8:1 ع

به نام خداو با سلام

کشاورزی که از دست یکی از عاملان و کارگزاران  به تنگ آمده بود، به نزد حاکم رفت و از کارگزار حکومت شکایت کرد. حاکم شروع به نفرین کردن کارگزار خود نمود.

دهقان با نا امیدی راه خود را گرفت و از قصر بیرون رفت. حاکم به او گفت.

- کجا می روی؟

دهقان پاسخ داد:

- به نزد مادرم می روم. زیرا او خیلی بهتر از تو نفرین میکند!؟


مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی احمدی[122]
 

به نام خدا. طلبه ام. چندین ساله که کارهای پژوهشی انجام می دم. دو کتاب درباره شیخ محمد عبده و شیخ محمدجواد مغنیه و کتاب مأخذشناسی پیشگیری از جرم، چهل حدیث گلهای آفرینش و حدود 30 مقاله نتیجه فعالیتهای پژوهشی ام می باشد.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ