سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2

85/7/7
6:4 ع

     ...مردم ، ماه خدا (رمضان) با برکت و رحمت و بخشش به شما روى آورده است...

پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله) 

85/6/21
12:18 ص

به نام خدا و با سلام

شخصی هنگام عبور از شبستان مسجد، چشمش به مردی افتاد که خیلی با عجله نماز می خواند و آرامش نماز را مراعات نمی کرد. ناراحت شد و با کفش خود، محکم بر سر او کوفت و گفت:

- نماز، خصم (دشمن) تو شود! این چه نمازی است که به جای می آوری؟ زود باش نماز خود را با آرامش اعاده کن.

آن مرد با آهستگی نماز را دوباره خواند. آن شخص بعد از تمام شدن نماز گفت:

- حال خودت بگو، این نماز بهتر بود یا نماز اول!؟

مرد گفت:

- نماز اول!

- چرا؟

- چون نماز اول از ترس خدا بود و نماز دوم از ترس کفش شما!


85/6/15
9:56 ص

به بهانه این شعر:

اونجا رفتن روی مین که دنیا رو رها کنین؛ درد بی درمون دنیا دوستی رو دوا کنین ؛ اونجا زیر برف و بارون توی سنگرای سرد ؛ اینجا ویلا و تجمل رو دلا نشونده درد ؛ یکی محزون یکی خندون شیوه ی اونا نبود ؛ این طریق نبوی و سیره ی مولا نبود ...  متن کامل:( http://paybast.parsiblog.com)

می خواستی وارد اتوبان قم - تهران بشی، عکس شهدا زینت بخش قسمت فوقانی دکه های دریافت عوارض بود. هر وقت که از اونجا رد می شدی به یاد شهدا می یفتادی. وارد اتوبان هم که می شدی ، گاهی با این گونه تصاویر برخورد می کردی. یه نموره هم که شده شرمگین می شدی. با خودت می گفتی اینها برای چی رفتن جوون خودشون رو دادند!؟

حالا هم وارد اتوبان قم - تهران می شی، قسمت فوقانی دکه های دریافت عوارض پر شده از تبلیغات. تبلیغات اجناس لوکس؟ تبلیغ پرخوری؟ تبلیغ اشرافی خوری؟ تبلیغ تجمل گرایی ؟ وارد اتوبان می شوی، به جای تک تک تصاویر شهدا ، با تبلیغات رنگارنگ و پرجلوه روبرو می شوی؟!

راستی این جایگزینی به چه دلیلی رخ داد؟   گفتند تصاویر شهدا ، تمرکز رانندگان را به هم می زند!؟ و باعث تشدید تصادفات می گردد!!؟؟ گفتند: تصاویر شهدا مردم را افسرده میکند؟؟!!

راستی حالا تمرکز رانندگان به هم نمی خورد؟؟ حالا نشاط زیادی به مردم عرضه میکنند؟؟ باید کسانی که تمکن مالی ندارند این همه جلوه های رنگارنگ را ببینند وحسرت بخورند؟؟

راستی چیزی جز نفع اقتصادی در نظرشان بود؟؟


85/6/1
9:14 ص

به نام خدا و با سلام

سالیان درازی است که اسکناس و سکه وسیله اصلی تبادل کالا و خرید محسوب می شود. هر کشوری سعی میکند از این ابزار برای معرفی نمادهای برجسته فرهنگی خود استفاده کند. اگر نگاهی به اسکناس های کشورهای دیگر دنیا بندازیم،‏ می بینیم که چگونه برای معرفی رهبران خود و بزرگترین نمادهای فرهنگی کشور خودشون تلاش میکنند.

در تاریخ اسلام نیز ضرب سکّه به نام بزرگان معمول بوده است؛ به عنوان نمونه ضرب سکّه به نام امام رضاعلیه السلام در عصر ولایت عهدی آن حضرت، از رویدادهای قابل توجّه آن عصر است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از بهترین نمادهای تبلیغ فرهنگ اسلامی و نفی جلوه های طاغوتی، جایگزین سازی نمادهای برتر دینی بر روی اسکناس ها بود.  چاپ تصویر حرم امام رضاعلیه السلام بر یک روی اسکناس های هزار تومانی و نیز چاپ تصویر حرم حضرت معصومه علیها السلام در یک طرف اسکناس های پانصد تومانی یکی از آن نمونه هاست.

اما پس از گذشت چند سالی از انقلاب به جای آن، تصاویر کوه دماوند در پشت اسکناس هزار تومانی و گل و بلبل بر یک طرف اسکناس پانصد تومانی نقش بسته است و از سویی، شاهد هستیم که تصویر بارگاه امام رضاعلیه السلام از اسکناس هزار تومانی صد برابر تنزل داده شده و بر روی سکّه ده تومانی قرار گرفته و نیز تصویر بارگاه حضرت معصومه علیها السلام از اسکناس پانصد تومانی صد برابر تنزل داده شده و بر روی سکه پنج تومانی منقوش شده است و از طرفی پاییز سال 1383 آخرین مهلت اعتبار اسکناس های هزار تومانی و پانصد تومانی طرح قدیم مطرح شد؛ یعنی در عمل حذف تصاویر حرمین امام رضا و حضرت معصومه علیهما السلام از اسکناس های رایج کشور.

به راستی اگر این حرکت از نگاه فرهنگی آگاهانه و عمدی باشد، چه نام خواهد داشت؟ اگر از دیدگاه اقتصادی هم به مسائل نگاه کنیم، آیا بارگاه امام رضا و حضرت معصومه علیهما السلام از قوی ترین جاذبه های زیارتی و گردشگری کشور نیست؟

برگرفته از نشریه فرهنگ کوثر، شماره 58


85/5/21
5:23 ع

به نام خدا و با سلام

خنداندن دیگران یکی از سفارشات اسلام به مؤمنین است. اما آیا از هر راهی که باشد مطلوب است؟ اسلام خنداندن و شاد ساختن مردم را از هر راهی جایز نمی داند.

چندی است شاهد به جوک کشیدن ارزشهای اسلامی و اهل بیت و همه مقدسات هستیم. حجم زیادی از پیامهای کوتاه تلفن های همراه، آفهای چت، پیامهای کلوب ها ،  مطالب وبلاگها و سایتها را چنین محتوایی تأمین می کند. از اهانت و به تسمخر گرفتن شخصیتهای اسلامی و اختلاف بین قومیت های ایرانی و مذهبی که بگذریم،‏ اهانت و تمسخر خدا، پیامبران الهی ، ائمه اطهار ، قرآن ، مجالس اسلامی و احکام فقهی و اجتماعی قابل تحمل نیست.

این پدیده از چند بعد قابل بررسی است.

اول اینکه دشمنان ارزشها می بینند که توان مقابله رو در رو با ارزشها را ندارند. به همین خاطر از راه تمسخر و خنده وارد می شوند. ( حجم بالا و منظم بودن این جریان نشان دهنده این مطلب است که این حرکت فردی نیست) . ضمن اینکه این روش بسیار جذاب است.

دوم اینکه حساسیت جوانها و مردم در برابر شوخی و جوک کم بوده و عکس العمل جدی نشان نمی دهند. چه اینکه اگر این حملات به صورت جدی انجام می شد،‏ قطعا واکنش جدی مردم را در پی داشت.

سوم اینکه به جوک کشیدن ارزشها تأثیر روانی خود را گذاشته و مانعی برای گرایش جوانان به مسائل دینی می شود. جوان برای شرکت در نماز جمعه، جلسه قرآن ، مراسم اهل بیت و غیره خود را در برابر آن تمسخرها و جوکها احساس کرده  و طبیعتا اثر معکوس می گذارد.

در پایان به عرض می رسانم که به فتوای تمامی علمای شیعه، ساختن ، نقل کردن و انتشار مطالبی که موجب هتک حرمت ارزشها باشد، شرعا حرام است.

نظر شما چیه؟  


85/5/11
12:8 ص

به نام خدا و با سلام

این سیاست پیشگان معتمد

                     در اتاق سازمان متحد

بهر ما خلق دو پا ببریده دم

                 صلح می سازند با بمب اتم!


85/5/7
5:52 ع

شورای یهودیان آلمان به صورت رسمی خواستار تدریس اسلام در مدارس سراسر این کشور اروپای غربی شد.روزنامه آلمانی زبان نت سایتونگ طی یک گفتگو با شارلوته کنوبلوخ رئیس شورای یهودیان آلمان نوشته است این شورا تدریس اسلام در مدارس کشور را گامی مثبت می داند.کنوبلوخ همچنین بر ضرورت توجه سیاستمداران آلمان برای وفاداری به وعده های اولیه و پیش از انتخابات خود از جمله تدریس اسلام در مدراس تأکید کرد.وی گفت: باید طرحهای تدریس اسلام در مدراس آلمان عملی شود، اگر اسلام حقیقی به کودکان مسلمان آموزش داده شود در آن صورت خطر رشد افراط گرایی از میان خواهد رفت.        

منبع: خبرگزاری مهر  

وقتی این خبر رو  تا آخرش خوندم این نکته به ذهنم رسید که نکنه اینا می خوان اسلام رو هر جور که می خوان تدریس کنن.

دلیل اولش اینه که شورای یهودیان این طور درخواستی داده. نکته دوم اینکه چون کشورهای اروپایی مخالف با اسلام شناخته شده اند، می خوان با این کار دیدگاه مسلمونها را تغییر بدن. نکته سوم اسلام حقیقی کدومه که شورای یهودیان هم تایید میکنه؟؟!!؟؟ لابد اسلامی هست که با منافع اونا منافاتی نداشته باشه ودر حقیقت اسلامی رو عرضه خواهند کرد که طبق فرمایش امام اسلام آمریکایی باشد.

در پناه حق باشید.


85/5/3
12:1 ص

به نام خدا و با سلام به دوستان

امروز ایدئولوژی ها در مناطق مختلف دنیا حکومت می کنند. در ایران تئوئیسم در غرب اومانیسم و در اسرائیل مکتب فکر یهود که خلاصه ای از آن را ذکر میکنم.

مشکلی که ما با اسرائیل داریم به خاطر تعدادی یهودی نیست. بلکه اندیشه حاکم بر رژیم اسرائیل بسیار خطرناک است. اگر چه این خطر ابتدا امت اسلام را هدف قرار داده است؛ اما قطعا به دنیای اسلام ختم نشده و تمام بشریت را در بر خواهد گرفت.

... یهودیان عموما عقیده نژاد پرستانه دارند. و خود را ملت برگزیده خداوند می دانند. و هر ملتی - غیر از خودشان - باید مسخر آنان شود ودر خدمت آنان و منافعشان باشد. و هر یهودی حق دارد هر که را از شرق و غرب بخواهد تملک کند ودر اختیار گیرد! و آنچه را که بخواهد مانند تملک حیوانات در مورد او انجام دهد. در این باره در تورات تحریف شده آنها در سفر دوم - اصحاح هفتم و سی و یکم ، مساله فوق آمده است. در کتاب تلمود نیز چنین آمده است: ما ملت برگزیده خدا به دو نوع حیوان نیازمند هستیم. نوعی اعجم و بیگانه، همانند جنبدگان و چهارپایان و پرندگان و نوعی دیگر از حیوانات انسانی و آن سایر ملتها و ملتهای شرق و غرب است.

در تورات سفر تثنیه - اصحاح 14 چنین آمده است: قهرا خدا شما را ملت برگزیده خود قرار  داده تا بر دیگر ملتهای روی زمین برتری داشته باشید.

سیاست از نیل تا فرات، ندیده گرفتن کرامت انسانی غیر یهود، مباح شمردن تجاوز به ناموس غیر یهود توسط یهودیان، دیگران را حیوان خود تصور کردن، خود را ملت برگزیده پنداشتن، انگیزه تسلط بر دنیا از اسرائیل غده سرطانی ساخته است که باید ریشه کن شود. و امروز حزب الله و مردم فلسطین در خط مقدم این جبهه قرار دارند.

به امید پیروزی کامل امت اسلام بر جبهه کفر

در پناه حق باشید


85/4/31
10:19 ع

به نام خدا و با سلام به دوستان

در یکی از شهرهای مسیحی نشین جهان، هر گاه فردی عادی از جهان رخت بر می بست، از طرف کلیسای شهر، یک بار ناقوس به صدا در می آمد؛ ولی اگر فردی بزرگ و صاحب منصب و حشمت و جلال، مانند حاکم و فرمانروایی می مرد، ناقوس دو بار می نواخت. در یکی از روزها، مردم شهر شنیدند که ناقوس کلیسا سه بار به صدا در آمد؛ همگی متحیر شده، دست از کار کشیدند و به طرف کلیسا حرکت کنند تا اطلاع یابند که چه کسی از دنیا رفته است که ناقوس سه بار به صدا در آمد.

وقتی علت را پرسیدند ، مسئول ناقوس گفت:

امروز کسی مرده که از حاکم و بزرگان شهر ، بسیار مهم تر بوده است؛ امروز عدالت مرده است!

امشب وقتی شنیدم که رایس گفته آمریکا مخالف آتش بس هست. و در حقیقت با این حرف اعلان جنگ بر علیه تمام خاورمیانه و در حقیقت اسلام کرده. با خودم گفتم واقعا عدالت کجاست؟؟

واقعا چرا ما دلمون رو به سازمان ملل خوش کردیم. تا کی باید این ظلم ها رو ببینیم . دولتمردان جهان اسلام چه بدهکاری به آمریکا دارند که زبانشون بسته است؟؟ خروش ملت اسلام رو نمی بینند . این هتاکی ها رو نمی بینن؟؟

به امید پیروزی کامل اسلام بر کفر. اللهم انصر الاسلام و اهله و اخذل الکفر و اهله  (امین)


مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی احمدی[122]
 

به نام خدا. طلبه ام. چندین ساله که کارهای پژوهشی انجام می دم. دو کتاب درباره شیخ محمد عبده و شیخ محمدجواد مغنیه و کتاب مأخذشناسی پیشگیری از جرم، چهل حدیث گلهای آفرینش و حدود 30 مقاله نتیجه فعالیتهای پژوهشی ام می باشد.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ