سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

86/1/16
4:40 ع

با سلام و تبریک عید نوروز گذشته و تبریک میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع)

در یکى از مجالس که به یاد اهل بیت برگزار شده بود و برنامه «ختم صلوات» هم برگزار بود، سخنران مجلس ضمن بحث پیرامون «عطر صلوات»، خاطره زیر را نقل کرد:
یکى بار که آخوند ملاعلى همدانى - رحمت و رضوان خدا بر او باد - میهمانى عمومى داشتند، مردم گروه گروه به خدمتش مى‏رسیدند و آن عالم وارسته، براى هر فرد یا گروه تازه وارد، از جا بلند مى‏شد و با برخى مصافحه مى‏کرد و عده‏اى را هم به اقتضاى وضع و حال، در آغوش مى‏گرفت و از میهمانان خود، پذیرایى مى‏کرد. در این میان، چند نفر وارد مجلس شدند و یکسره تا نزدیک مرحوم آخوند ملاعلى پیش رفتند و با او، روبوسى کردند. مرحوم آخوند ملاعلى به یکى از آنها گفت: بعد با شما کار دارم و بعد همگى مى‏نشستند.
هنگام رفتن، فرد موردنظر به آخوند ملا على گفت: مى‏خواهم از محضرتان مرخص شوم؛ اگر امرى هست، بفرمایید. آخوند ملاعلى به او گفت: از عطرى که به خود زده‏اید، مى‏خواهم و چنان که نشانى بدهید که آن را تهیه کنم، متشکر مى‏شوم. فرد مورد نظر با فروتنى گفت: سرورم! من عطر نزده‏ام. آخوند ملاعلى گفت: اما بوى خوش و رایحه دل‏انگیزى دارید! فرد معطر گفت: آرى، این رایحه دل‏انگیز، عطر صلوات بر محمد و آل محمد محمد است و ماجراى شیرینى دارد؛ آخوندملاعلى، خواستار نقل آن ماجرا شد و او گفت:
شبى در عالم رؤیا، خود را در مجلس بزرگ و با شکوهى دیدم که از جمعیت موج مى‏زد. پیامبر اعظم‏صلى‏اللّه‏علیه‏وآله سخنرانِ آن مجلس با شکوه بود. سکوت مطلق، بر آن مجلس حاکم بود و همه حاضران، به سخنان آن حضرت گوش مى‏دادند. ناگهان آن حضرت، سخنان خود را قطع کرد و از جمعیت حاضر در مجلس پرسید: چه کسى از شما زیاد صلوات مى‏فرستد؟ در میان آن جمعیت انبوه، از کسى صدایى برنخاست؛ این جانب نیزبا این که با ذکر شریف صلوات مأنوس و اکثر اوقات، بدان مترنم بودم، خود را مصداق وصف «زیاد» نمى‏دانستم و از شرم و حیا، سکوت کردم. آن حضرت، سؤال خود را براى بار دوم و سوم نیز تکرار کرد؛ ولى باز هم کسى چیزى نگفت. در این موقع، آن بزرگوار مرا به اسم صدا زد و به خدمت خود فراخواند. من به احترام آن حضرت و جهت اطاعت از دستور وى، بى‏درنگ از جا بلند شدم و از میان آن جمعیت فراوان، خود را به وى رساندم. آن حضرت، مرا در آغوش گرفته، فرمود: شما زیاد صلوات مى‏فرستید و لب‏هاى مرا بوسید و با همان بوسه وى، این بوى خوش که در حقیقت عطر صلوات است، با من همراه شده است. اللهم صل على محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

به نقل از نشریه آیینه شماره 16.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی احمدی[122]
 

به نام خدا. طلبه ام. چندین ساله که کارهای پژوهشی انجام می دم. دو کتاب درباره شیخ محمد عبده و شیخ محمدجواد مغنیه و کتاب مأخذشناسی پیشگیری از جرم، چهل حدیث گلهای آفرینش و حدود 30 مقاله نتیجه فعالیتهای پژوهشی ام می باشد.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ