سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/6/21
12:4 ص

سواحل سنت کیلدا در ملبورن مشهور است. تعدادی از پنگوئن ها دم غروب خود را به مکانهایی که بدین منظور تعبیه شده، رسانده و در میان سنگها مخفی می شوند تا شب را به استراحت بگذرانند. محلی که پنگوئن ها حضور می یابند از دم غروب تا پاسی از شب شلوغ می شود و توریست ها از کشورهای مختلف برای دیدن پنگوئن ها و تهیه عکس از آنها، به آنجا می آیند. تصویر برداری از این حیوانات زیبا آزاد است اما لازم است بدون فلش باشد. اگر کسی با فلش تصویربرداری کند، حتماً تعدادی از مردم حاضر در آنجا او را نهی خواهند کرد و من این مورد را از نزدیک دیدم. ساحل سنت کیلدا و حضور پنگوئن ها در هنگام غروب آفتاب
روزی نیز در ترم (اتوبوس برقی) نزدیک صندلی راننده نشسته بودم که خانمی به راننده مراجعه کرده و از سیگار کشیدن مردی گلایه کرد و از اینکه به حرفش توجهی نکرده است. و این راننده بود که ترم را در بین راه نگه داشت و مرد خاطی را تهدید کرد که در صورت ادامه این منکر، او را پیاده خواهد کرد. ترم در خیابانهای ملبورن
یکی از مهمترین عوامل توجه مردم به امر به معروف و نهی از منکر این است که مفید بودن و لازم بودن رعایت این ارزشها را باور کرده اند و معتقدند که اگر این هنجارها رعایت نشود، خود آسیب خواهند دید. ضمن اینکه می دانند که قانون هم از آنها حمایت خواهد کرد و چه بسا بسیاری از این صحنه ها نیز توسط دوربین ها ضبط می شود. خلاصه اینکه 1. آگاهی بخشی عمومی و سراسری توسط رسانه ها 2. هماهنگی بین ارگان های مختلف و وضع قوانین و مجازاتهای کاربردی و قابل توجه مالی و اعتباری 3. عمل کردن به قوانین و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر. 
به همین خاطر به نظر می رسد که امر به معروف و نهی از منکر  که از آموزه های مترقی دین عزیز اسلام است، در کشور ما به درستی تبیین و اجرا نشده است. در خیلی از مواردی که نهی از منکر لازم است، آگاهی بخشی مناسب انجام نشده است. و یا تناقض در اصل ضرورت اجرای برخی ارزشها وجود دارد . گویا برخی از دستگاه های مسئول باور ندارند بعضی ارزشها را. همچنین پس از اثبات جرم، برخورد قانونی نیز صورت نمی گیرد و از همه مهمتر اگر فردی امر به معروف و نهی از منکر کند، معلوم نیست حمایتی از او صورت پذیرد.
من فکر می کنم بعد از انجام این مراحل، انتظار همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر، مطابق هنجارهای پذیرفته شده جامعه خود باید داشته باشیم. 


مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی احمدی[122]
 

به نام خدا. طلبه ام. چندین ساله که کارهای پژوهشی انجام می دم. دو کتاب درباره شیخ محمد عبده و شیخ محمدجواد مغنیه و کتاب مأخذشناسی پیشگیری از جرم، چهل حدیث گلهای آفرینش و حدود 30 مقاله نتیجه فعالیتهای پژوهشی ام می باشد.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ