سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/5/21
4:53 ع

یکی از هشت موزه برتر ملبورن، موزه ای است در محله سنت کیلدا، محله سنت کیلدا در ملبورن مشهور است، منطقه ای که بیشتر یهودی نشین است. موزه نیز متعلق به یهودیان می باشد. ساعت ده صبح باز می شود و در ورودی آن یک پلیس مستقر است.نمونه بلیط موزه یهودیان در ملبورن
عکس برداری از موزه مطلقا ممنوع است. چیزی که در همه موزه های ملبورن بدون فلش اشکالی ندارد. اما در این موزه ممنوع می باشد. از همان ابتدا یک خانم حدود پنجاه و پنج ساله خوش آمد گفت و بیان داشت به دو زبان عربی و انگلیسی می تواند توضیحات ارائه کند. گفتم انگلیسی لطفا. و او سیر تاریخ یهود در استرالیا را بیان داشت و گفت اولین گروهی که وارد استرالیا شدند و در اینجا نظام شهری ایجاد کردند، یهودیان بودند. در دلم گفتم: پس چرا رفتند فلسطین را غصب کردند. چرا نیامدند همین سرزمین وسیع و بزرگ را به نام خود ثبت کنند. اما از بیان علنی آن اجتناب کردم. سیر تاریخی یهود که درکف راهرو موزه حک شده بود
پس از بیان تاریخ یهود در استرالیا و نشان دادن آداب و رسوم و مراسم عبادی یهود و نمونه تورات و ... به بیان سیر تاریخی یهود پرداخت. این سیر تاریخی در کف زمین و در مسیر رفت و آمد حک شده بود. یکی از مراحل تاریخی یهود، ظهور و بعثت نبی مکرم اسلام ـ که جانم فدایش باد ـ بود. وقتی به دقت نگاه کردم دیدم که نام مبارک حضرت محمد صلی الله علیه و آله نیز بر روی زمین حک شده است و معلوم نیست که چند نفر خواسته یا ناخواسته از روی آن عبور کرده اند.
بنا بود که بعد از بازدید موزه، در مراسم عبادی آنان شرکت کنم که شرطش گذاشتن کلاه کوچک یهودی بر سر بود. اما بعد از دیدن این خباثت که نشانگر کینه و عداوت یهود با پیامبر مهربانی ها است، به سرعت محل موزه را ترک کردم و این سیل اشکها بود که بدون اختیار سرازیر شده بود.   


مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی احمدی[122]
 

به نام خدا. طلبه ام. چندین ساله که کارهای پژوهشی انجام می دم. دو کتاب درباره شیخ محمد عبده و شیخ محمدجواد مغنیه و کتاب مأخذشناسی پیشگیری از جرم، چهل حدیث گلهای آفرینش و حدود 30 مقاله نتیجه فعالیتهای پژوهشی ام می باشد.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ