سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

85/5/6
10:30 ع

ابوهاشم جعفری که از اصحاب امام هادی (ع) است می گوید :
وقتی امام هادی (ع) بیمار بود به من فرمود که کسی را برایم به حائر (حرم) حسینی بفرستید تا دعا کند.
ابوهاشم این ماجرا را به علی بن بلال گفت . او گفت : امام هادی (ع) خود حائر حسینی است . یعنی دارای حرمت است.
ابوهاشم باز به نزد امام برگشت و ماجرای دیدارش با علی بن بلال را بازگو کرد. حضرت فرمود: رسول خدا که حرمت او و هر مؤمنی بزرگتر از حرمت خانه خداست کعبه را طواف میکرد و حجرالاسود را می بوسید و خدای سبحان به او فرمان داده بود که در عرفه وقوف کند .
امام با ذکر نکات فوق یادآور شد که این ها جاهایی هستند که خدا دوست دارد در آنجاها یاد شود. من نیز دوست دارم تا در جاهایی که خدا می خواهد خوانده شود برایم دعا کنند.
نکاتی که در مورد این حدیث باید مورد توجه قرار گیرد.
۱. سفارش امام به زیارت امام حسین و  پرداخت هزینه این سفر نشانگر اهمیت ویژه ای است که امام به زیارت امام حسین قائل بود. تا جائیکه زیارت آن قبر مقدس را هم ردیف زیارت خانه خدا قرار داده است. ۲. این سخن امام درحالی است که زیارت قبر امام حسین از طرف دستگاه خلافت متوکل ممنوع اعلام شده بود. امام ضمن بیان تقدس  آن مکان قدسی مخالفت خود را با این حرکت دستگاه خلافت ابراز داشت. و با وجود ممنوعیت زیارت . یاران و مردم را به زیارت امام حسین تشویق می نمود.

منبع :  فرهنگ جامع سخنان امام هادی (ع)  ص ۴۷۵ . پژوهشکده باقرالعلوم - قم


مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی احمدی[122]
 

به نام خدا. طلبه ام. چندین ساله که کارهای پژوهشی انجام می دم. دو کتاب درباره شیخ محمد عبده و شیخ محمدجواد مغنیه و کتاب مأخذشناسی پیشگیری از جرم، چهل حدیث گلهای آفرینش و حدود 30 مقاله نتیجه فعالیتهای پژوهشی ام می باشد.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ