سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

85/5/30
8:0 ص

عید مبعث پیامبر اسلام ( که جانم فدایش باد) بر همه شما مبارک باد.

قسمت اول از برخی رفتارهای پیامبر:

امام حسین (ع) درباره پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) می فرماید:
پیامبر (دائم الفکر) بود. همیشه در تفکر بود. هرگز از فکر کردن خسته نمی شد. (متواصل الاحزان) بود. یعنی همواره د رغم شیرین باوقاری فرو رفته بود  ومعلوم می شد که غم متصلی است و بخش اعظم این غم، در دل پیغمبر است. حال آنکه معمولا بر لبش لبخند جاری بود . اما غم سنگین و ریشه داری در دل با او بود. آیا غم ناشی از درک یک حقیقت بزرگ بود؟ غم مردم بود؟. (و لیست له راحه) هرگز پیامبر را بی غم و بی دغدغه نمی دیدم. همیشه دغدغه چیزی را داشت.
(طویل السکت) بود. پیامبر اهل سکوتهای طولانی بود. (لایتکلم فی غیر حاجه) جز وقتی که لازم و مفید بود سخن نگفت. بنای پیامبر بر سکوت بود. الا وقتی که حرف زدن ضرورت و فایده ای می داشت و باید حقیقتی را آشکار می کرد. یا باید از عدالتی دفاع می کرد. در برابر منکر یا بی عدالتی برمی آشفت و مشکل کسی را حلم می کرد و الا ساکت بود.

سپس می فرماید که او (لین) و اهل مدارا بود . اما تو خالی و جافی نبود. در عین حال ترسناک هم نبود . پیامبر همیشه در بین ما حرمت و ابهت داشت اما هیچ وقت از او نمی ترسیدیم. نعمت هر چند اندک نزد او بزرگ بود. بدِ هیچ چیز و هیچ کس را نمیگفت. هرگز برای امر دنیوی و برای منافع خود عصبانی نشد. در مورد حقوق شخص خود اهل گذشت بود اما در مورد حقوق مردم – حق الناس یا حق الله – ایشان فوری برمی آشفت و موضع می گرفت و وقتی غضب میکرد خشمش خشم شخصی و مادی نبود. خشم عقیدتی بود خشم برای مردم بود خشم برای عدالت بود و وقتی خشم میکرد (لم یقم لغضبه شی ء حتی ینتصر له ) تا باطل و ظلم را به زانو در نمی آورد از پا نمی نشست و می ایستاد تا به هر قیمتی حقیقت را بر کرسی بنشاند.

در پناه حق باشید.
منبع: محمد (ص) پیامبری برای همیشه . حسن رحیم پور ازغدی ص 29 و 30


مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی احمدی[122]
 

به نام خدا. طلبه ام. چندین ساله که کارهای پژوهشی انجام می دم. دو کتاب درباره شیخ محمد عبده و شیخ محمدجواد مغنیه و کتاب مأخذشناسی پیشگیری از جرم، چهل حدیث گلهای آفرینش و حدود 30 مقاله نتیجه فعالیتهای پژوهشی ام می باشد.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ