سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/8/16
3:19 ع

ممکنه از خودمون سوال کنیم که چرا اینقدر فرهنگ مطالعه در کشور استرالیا عمومیت داره و در همه جا (ترن، ترموا، اتوبوس، تاکسی، اماکن عمومی و .. ) مردم در حال مطالعه هستند و حتی علاوه بر کتابفروشی های بزرگ، کتب در فروشگاه های مواد غذایی هم عرضه می شود؟؟ 
در چارت سازمانی کتابخانه بزرگ ملبورن، معاونتی وجود دارد به اسم «معاونت ترویج فرهنگ کتابخوانی». مأموریت این معاونت بررسی و شناخت راه های ترویج کتابخوانی و اجرایی کردن آن است. کتاب خوانی در استرالیا
نکته دیگر، نوع چاپ کتب است، کتبی بسیار سبک تولید می شود و خیلی راحت قابل حمل و نقل است. یادم می آید که رهبر عزیز کشورمان در بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب به این مطلب اشاره کردند توصیه کردند که کتابها سبک چاپ شود.
وقتی در تالارهای کتابخانه بزرگ ملبورن قدم می زدم، به کتابهای شومیز دقت کردم و دیدم که همه آنها دوخته شده اند. چون کتب گالینگور از استحکام کافی برخوردار است اما کتب شومیز آسیب پذیرتر هستند. بنابراین دوخته می شوند تا از استحکام لازم برخوردار شوند. 
در تالارهای مختلف کتابخانه ملبورن، میزهای اولی مجهز به سیستم رایانه است و پس از آن، میزهای عادی مطالعه قرار دارد. برخی نیز ترجیح می دهند با کامپیوترهای همراه خود کار کنند. 
در بین تالارهای مختلف این کتابخانه، فضاهای وسیعی قرار دارد که در آن انواع و اقسام تابلوها ـ که محمل اطلاعاتی محسوب می شود ـ به نمایش درآمده است. 


مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی احمدی[122]
 

به نام خدا. طلبه ام. چندین ساله که کارهای پژوهشی انجام می دم. دو کتاب درباره شیخ محمد عبده و شیخ محمدجواد مغنیه و کتاب مأخذشناسی پیشگیری از جرم، چهل حدیث گلهای آفرینش و حدود 30 مقاله نتیجه فعالیتهای پژوهشی ام می باشد.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ