سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/7/8
2:27 ع

دهه کرامت هر سال از شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها، شاهچراغ و امام رضا علیهما السلام، بیشتر نام برده شده و مراسم و آیینی در جهت بزرگداشت آنها برگزار می شود. من این دهه کرامت پر برکت را به همه مسلمانان تبریک می گم. هر وقت که نام حضرت معصومه برده می شه، گویا نام حضرت فاطمه سلام الله علیهما در ذهن تداعی می شود. 
چون در حال نوشتن سفرنامه استرالیا هستم، نکته ای درباره روز مادر در استرالیا بیان می کنم. روز مادر در استرالیا، یکشنبه دوم ماه می برگزار می شود. شاید تصور کنید که به مناسبت میلاد یا بزرگداشت شخصیت حضرت مریم سلام الله علیها این روز به نام مادر نامگذاری شده است اما این تصور نادرستی است. حقیقت این است که در در سال 1907 خانمی به نام (Anna Jarvis ) سالروز مرگ مادرش را که هر هفته یکشنبه ها به کلیسا می رفت را روز مادر و جشن معرفی کرد و این فرهنگ را با تلاش بسیار و تشکیل گروه به سایر نقاط هم گسترش داد و چون مادرش به گل میخک علاقه داشت، اهدای گل میخک به مادران هم رواج یافت!. بازار بزرگ ملبورن در روز مادر
اگر چه به هر بهانه ای که از مادران تقدیر شود، خوب است اما مللی که شخصیتی مثل مریم مقدس را دارند، چرا باید روز مرگ مادر آنّا را جشن بگیرند! و روز مادر بنامند!.
اما روز مادر در بین ما شیعیان، به نام مقدس ترین زن عالم هستی است که می تواند الگو باشد برای زنان و مردان دنیا.  حالا خودت قضاوت کن. روز مادر ما کجا و روز مادر آنان کجا! مادران ما در چه روز مبارکی تکریم می شوند و مادران استرالیایی در چه روزی!  


مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی احمدی[122]
 

به نام خدا. طلبه ام. چندین ساله که کارهای پژوهشی انجام می دم. دو کتاب درباره شیخ محمد عبده و شیخ محمدجواد مغنیه و کتاب مأخذشناسی پیشگیری از جرم، چهل حدیث گلهای آفرینش و حدود 30 مقاله نتیجه فعالیتهای پژوهشی ام می باشد.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ