سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/10/19
6:34 ع

 «یا ایها النبى قل لازواجک و بناتک ونساء المؤمنین یدنین علیهنّ من جلابیبهن، ذلک ادنى ان یعرفن فلایؤذین وکان اللّه غفوراً رحیماً». (احزاب / 59)
اى پیامبر! به همسران و دختران خود و زنان مؤمن بگو: چادرهاى خود را بردوش گیرند. این نزدیک تر است براى این که (به عفت و حیا) شناخته و مورد آزار و اذیت قرار نگیرند و خدا آمرزنده مهربان است.
شان نزول آیه این است که زنان وقتی به مسجد و یا جاهای دیگر می رفتند برخی جوانان هرزه مزاحم آنها می شدند. خداوند سفارش فرمود که حجاب را رعایت کنند تا مزاحمت برای آنان پیش نیاید. و در آیه بعد نیز تأکید فرمود در صورتی که جوانان هرزه دست از عمل خود برندارند، لازم است مواخذه و تنبیه شوند.
ام سلمه می­گوید:
لما نزلت هذه الآیه: (یدنین علیهن من جلابیبهنّ) خرج نساء الانصار کأنّ علی رؤسهن الغربان من اکسیة سود یلبسنها. (سیوطی، الدر المنثور، ج 5، ص 221.) وقتی که آیه شریفه: (خود را با چادرها فروپوشانید) نازل شد، زنان انصار از خانه­ها خارج شدند، به گونه­ای که گویا کلاغ­های سیاه بر روی سر آنان نشسته­اند. به خاطر لباس­های سیاهی که پوشیده بودند.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی احمدی[122]
 

به نام خدا. طلبه ام. چندین ساله که کارهای پژوهشی انجام می دم. دو کتاب درباره شیخ محمد عبده و شیخ محمدجواد مغنیه و کتاب مأخذشناسی پیشگیری از جرم، چهل حدیث گلهای آفرینش و حدود 30 مقاله نتیجه فعالیتهای پژوهشی ام می باشد.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ