سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/8/18
10:58 ع

آیت الله حائری شیرازی کتابی دارد به نام تمثیلات. ایشان مثالهای قشنگی به کار می بره که فهم مطالب رو آسون می کنه. چند نمونه رو براتون نقل می کنم. این مثالها رو از نشریه پیام پیشگیری، شماره 26، خوندم. برام جالب بود گفتم برای شما هم بگذارم.
1. آن کسی که سیر خورده بوی سیر را نه از خود و نه از دیگران احساس نمی کند. کسانی این بو را حس خواهند کرد که سیر نخورده باشند. گناه بوی بدی دارد که گناهکاران احساس نمی کنند، اما آن ها که مرتکب گناه نمی شوند ، بوی نامطبوع آن را استشمام می کنند.
2. اخلاق بد مثل میکروب آبله مسری است. مثلا تکبر خودش بیماری مسری است. گاهی انسان با متکبر معاشرت می کند، متکبر می شود؛ همانطوری که اگر با شخص آبله ای هم غذا شود، آبله می کند. با غافل هم که انسان می نشیند غافل می شود . با اهل دنیا هم که بنشیند، اهل دنیا می شود. وقتی با کسی که همه چیزش برای تجملات و برای به رخ کشیدن یا امثال این ها کار می کند معاشرت کرد همان طور می شود.
3. ماهی به طمع گوشت قلاب می آید و در دام می افتد. شیطان قلاب است و دنیا گوشت. در دنیا به هر چیزی که علاقه مند شوید، در قلاب شیطان افتاده اید و با علاقه به هر یک از مظاهر دنیا، شیطان بر شما سلطه پیدا می کند.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی احمدی[122]
 

به نام خدا. طلبه ام. چندین ساله که کارهای پژوهشی انجام می دم. دو کتاب درباره شیخ محمد عبده و شیخ محمدجواد مغنیه و کتاب مأخذشناسی پیشگیری از جرم، چهل حدیث گلهای آفرینش و حدود 30 مقاله نتیجه فعالیتهای پژوهشی ام می باشد.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ